Washington dag 2 - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Washington dag 2 - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Washington dag 2

Door: annieckgrobben

Blijf op de hoogte en volg Annieck

09 Januari 2012 | Verenigde Staten, Boston

Na het ontbijt gingen we weer verder met de bus tour.

We kwamen uit bij herdenking plaats van de Zuid-Koreaanse oorlog en de Vietnam oorlog en de Tweede Wereld Oorlog.
Waren mooie monumenten.
We liepen naar het Lincoln memorial.
Dat was heel mooi. Er was uitzicht op Washington memorial en het gebouw zelf was ook heel mooi. Binnen in was een heel groot standbeeld van Lincoln. En teksten op de muur en een klein winkeltje

Daarna liepen we verder naar Maarten Luther King memorial. Het zijn grote stenen met Maarten Luther King erin.
Daarna gingen we naar het Roosevelt memorial. Daar waren fonteinen en beelden van mensen. Ik weet niet wat de gedachte erachter is.

We liepen naar het Jefferson memorial. Het weer begon slecht te worden met een beetje regen.
Gelukkig konden we bij het Jefferson memorial naar binnen. Het binnen waren dingen te zien van hem en 2 winkeltjes.

Daarna gingen we naar buiten en het weer werd slechter en slechter.
We waren naar het holocaust museum geweest.
Dat was heel interessant. Er was zoveel.
Er was een afdeling waar ze iemand verhaal hadden nagemaakt. Eerst vertelde ze het verhaal over een jongen uit de holocaust en toen liepen we door en toen zagen we hoe het huis van de jongen , daarna hoe het was in de ghetto. Op de achtergrond hoorde we de stemmen van zijn geschreven dagboek. Het laatste was het concentratie kamp.
Ook kon je praten met mensen die daar waren die de holocaust hebben meegemaakt.
Er waren filmpjes hoe Hitler aan de macht is gekomen en foto's van mensen die omgekomen zijn en van de de concentratie kampen en mensen die vertelde ze bevrijdt werden.
Ook was een afdeling met stemmen op de achtergrond die vertelde verhalen over mensen die in concentratie kampen hadden gezetten, zij vertelde hun ervaringen.

Ook lieten ze zien hoe gas kamers werkten, wagons hadden ze nagemaakt.

Het was zo groot. We zijn er 3,5 uur geweest en hadden nog steeds niet alles gezien.

Buiten aangekomen regende het zo ongelofelijk hard! We gingen opzoek naar een restaurant. We waren helemaal doorweekt, verschrikkelijk.

We gingen lekker ergens wat eten.

Daarna gingen we door naar het smithsonian museum. Het grootste museum ter wereld.
Iedereen liep zijn eigen kant op. Het was zo groot. Heel mooi
Na een tijdje moesten we terug voor de bus anders gingen we hem missen.
Maar Valentina en Joseph hadden geen signaal. Gelukkig was ik Chris tegen gekomen.
Ik dacht echt oooh nee ik ben in het grootste museum in de wereld en ik ben mijn vrienden kwijt geraakt...
maar gelukkig hadden we ze vrij snel gevonden.

We gingen ergens wat eten en daarna lekker slapen.

• 09 Januari 2012 - 07:33

Oma Anneke:

wat een er liefsvaringen.en wat een mooi verslag schreef je.

• 09 Januari 2012 - 07:38

Oma Anneke:

ik husselde de boel weer door elkaar. dus... wat een fantastisch leuk verslag schreef je over alles wat je in Washington gezien en ondernomen hebt en daarna stuur ik je nu op de goede plaats ! heel veel liefs

• 09 Januari 2012 - 08:35

Papa:

pffff, eindelijk klaar met alles goed doornemen.

Prachtige verhalen en vele mooie foto's.
    Heerlijk om te zien/lezen dat je het zo leuk hebt.

Houd van je!

Liefs.

papa

• 09 Januari 2012 - 12:02

:-):

leuk annie! wat een verhalen. Heb je oud&nieuw nog niet eens gehad...

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

Amerika 2011-2012