Eerste schooldag - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Eerste schooldag - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Eerste schooldag

Blijf op de hoogte en volg Annieck

05 Mei 2013 | Ecuador, Quito

Om kwart over 8 werden we opgehaald bij ons thuis, de school is tegen over de straat dus heel handig.
We kregen kort een rondleiding door de school en na de rondleiding was het alleen nog maar Spaans.

Mijn leraar heet Pablo, hij is best wel klein maar heel aardig.
Ik zit in de klas met de twee Nederlandse meisjes en een Duitser.
1 van de Nederlandse meisjes kan al redelijk Spaans, dus zij was onze tolk.

We hebben wat werkwoorden geleerd en zinnen, heel basic allemaal.
We hadden een half uurtje pauze en na de pauze gingen we werken aan onze uitspraak.
Ging redelijk maar was wel moeilijk.

's Middags gingen we lekker in de zon zitten en lunchen. We hebben daar eigenlijk de hele middag gezeten, aan het einde van de middag gingen we de stad in want het Duitse meisje wilde een sim kaart kopen. Opeens begon het kei hard te regenen. Echt met bakken kwam het uit de lucht.
Na dat we klaar waren hebben we nog even gewacht maar het hield niet op, dus toen moesten door de stromende regen terug naar huis. Helemaal doorweekt kwamen we thuis.

We hebben ons snel omgekleed want 's avonds was er een 'welkoms borrel' geregeld.
We kregen een cocktail. Eerst was het niet zo leuk, heel veel Duits pratende mensen maar na een tijdje werd het wel heel gezellig.
Leuke mensen leren kennen.

's Avonds hebben ik en de Nederlandse meisje en het Duitse meisje pasta gemaakt.
We hadden een pot met tomatensaus gekocht en die was zo vies!!
Heel zoet, smaakte heel raar. Niet veel van gegeten.

Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011