Maandag in Montanita - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Maandag in Montanita - Reisverslag uit Montañita, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Maandag in Montanita

Blijf op de hoogte en volg Annieck

06 Juni 2013 | Ecuador, Montañita

Om half 8 moesten we al op school zijn, maar dat hebben we niet helemaal gered, we kwamen veel later aan.
We moesten een test maken om te kijken hoe goed ons Spaans is.
Ik wist bijna niks, alleen mijn naam, de datum, waar ik vandaan kom en wat werkwoorden wist ik maar ik wist toch al dat ik in het laagste niveau zou komen.

We hebben les van 8 tot 10. Ik zit in de klas met het Duitse meisje ( Leonie ), Maaike, Merette en Oskar. Oskar is een jongen uit Finland.
We hebben eigenlijk veel gepraat en wat grammatical gedaan.
Daarna gingen we het dorpje in, wat lunchen en we kregen een rondleiding door Montanita.
Het is een heel schattig dorpje, heel klein. Er zijn heel veel surfers en allemaal een beetje hippie.
Het weer is niet heel goed en de voorspelling zijn slecht voor de hele week. Het weer is niet zo 'slecht' geweest sinds de zomer, maar het was alleen bewolkt en een korte broek kan wel gewoon.

Om 1 uur hadden we weer les, nu kregen we les van een andere lerares, die heel veel moeite had met mijn naam.
We zaten helemaal boven op de derde verdieping van de school, daar hadden we uitzicht over heel Montanita, het was een beetje fris daarboven op.

Na de lessen gingen we surfen.
We reden naar een strand een beetje buiten Montanita want daar zijn de golven beter voor beginners.
Het was koud op het strand, eerst moesten we op het zand oefenen. Heel raar want ik ben rechts maar surfen doe ik als een linkshandige.
Het water was lekker toen ik er eenmaal doorheen was.
Surfen ging niet heel goed want je moet als er een golf komt direct opstaan maar ik ga eerst met mijn knieën op het bord en dan probeer ik te staan, uiteindelijk is het me 3 keer gelukt in anderhalf uur.

Daarna gingen we met z'n allen ergens wat drinken, we waren ook met wat mensen die we in Quito hebben leren kennen, o.a. Josepf ( de Amerikaan uit San Diego ) en twee Duitsers die in hetzelfde huis zaten.
Daarna gingen we eten met bijna alle mensen die bij in ons in hostel zitten, was erg gezellig.
Daarna zijn Maaike en ik naar huis gegaan, ik was echt helemaal kapot.
Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 35
Totaal aantal bezoekers 29838

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 16 Januari 2016

Stage San Diego

26 April 2013 - 23 Juni 2013

Ecuador

24 September 2011 - 26 Mei 2012

Amerika 2011-2012

Landen bezocht: