Eerste dag - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Annieck

29 April 2013 | Ecuador, Quito

's Morgens zijn we lang in bed blijven liggen en daarna de koffer een beetje uitgepakt.
Daarna lekker gedoucht tussen de paddenstoelen en aangekleed.

Dichtbij is een supermarkt waar we heen zijn gelopen, gister waarschuwde de man die ons ophaalde op het vliegveld voor mannen die naar je fluiten en dingen naar roepen.
Toen we naar de supermarkt liepen heb ik ook gemerkt waarom. In de straat wij waar zitten zijn ze aan het bouwen dus elke bouwvakker zei wel wat of floot.
Even later liepen we langs politie agent zelf die deden dat.
Ook in de supermarkt werden we soms echt aangestaard, 1 van de meisjes is ook echt hoogblond, misschien vandaar.

We hebben heel veel eten ingeslagen en zijn naar huis gegaan om te lunchen en een beetje in de zon gezeten.

' s middags liepen we de stad in en we kwamen Nederlanders tegen die ook bij ons in het huis zitten. We zijn met hun naar een parkje gegaan, daar was een marktje. Heel leuk,allemaal souvenirtjes en kleren.
1 van de jongens had een voetbal bij zich, we gingen voetballen.
Een klein Ecuadoraans jongetje kwam naar ons toe en vroeg wat maar we verstonden het niet.
Toen bleef hij heel zielig staan kijken tegen een boom, na een tijdje vroegen aan hem of hij mee wilde spelen toen keek hij weer helemaal blij. Volgens mij was dat ook zijn vraag in de eerste instantie.

Tijdens het voetballen kreeg ik wel last van de hoogte van Quito, was binnen no time buiten adem.

Opeens begon het kei-hard te regen! Met bakken kwam het uit de lucht.
Ik en de Nederlandse meisjes hebben geschuild, de rest ging naar huis.
Het duurde niet heel lang en daarna zijn we naar huis gegaan waar de andere Nederlanders zaten.

We gingen koken: hamburgers met broccoli en empanadas, dat eten uit Ecuador. We hadden het in de magnetron gedaan, was geen succes want het was echt niet lekker.
Toen kwam er een Duits meisje aan en die gaat ook hetzelfde doen als wij, ze was net aangekomen. Ze was aardig.

Om half 9 was ik zo moe, trok het echt niet meer en ging maar slapen. Komt denk ik door de jet lag nog.
Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011