Fruit proeven en een marktje - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Fruit proeven en een marktje - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Fruit proeven en een marktje

Blijf op de hoogte en volg Annieck

05 Mei 2013 | Ecuador, Quito

's Morgens gingen we met de bus naar een klein dorpje buiten Quito,duurde ongeveer een uur maar de tijd ging heel snel want het was leuk om naar buiten te kijken.

Eenmaal aangekomen liepen we eerst een beetje door het dorpje heen, plaatselijke mensen keken ons allemaal heel raar aan want we waren met een hele grote Europeanen en we zien er natuurlijk heel anders uit dan de mensen hier.
Daarna gingen we naar een markt, van alles was te koop was: vlees, kleren, sieraden en fruit.
Er lagen hele varken te braden overal, zag er heel naar uit.

Bij het fruit gingen we fruit proeven, heb er echt heel veel gehad, veel waarvan ik niet wist dat ze bestonden. Sommige zijn niet in Europa.
We hebben ook kokosnoot water geproefd,was best lekker.
Soms smaakte het fruit heel raar en andere wel heel lekker.

Daarna gingen we weer verder, hebben was varkens vlees geproefd, vond het niet heel lekker.

Daarna liepen we weer verder. Iedereen is heel klein hier, ik ben hier net zo groot als de gemiddelde man hier. Wel leuk, ben nu ook een keertje lang.
Na een tijdje kwamen we bij een gedeelte waar je dieren kunt kopen. Was heel zielig: puppy's, kleine katjes en kippen zaten in hele kleine kooitjes op elkaar gestapeld. Sommige kippen waren met hun poten aan elkaar vast geknoopt zodat ze niet weg konden. Al die dieren lagen in de brandende zon zonder water.
Een kip wilde weg en begon heel hard met zijn vleugels te klapperen, ik schrok me dood en rende weg. Werd gewoon uit gelachen door een Ecuadoraanse vrouw.

Daarna liepen we nog een beetje door het dorpje en gingen met de bus terug naar huis.

Thuis weer lekker in de zon gezeten en daarna naar school voor een interview voor mijn vrijwilligerswerk. Ik moest driekwartier wachten en het gesprek was ongeveer 5 minuten.

's Avonds ben ik met de Amerikaan naar een bar gegaan. We hebben daar cocktails gehad (die zijn hier heel erg lekker) en er stond een voetbaltafel. Hebben we de hele avond gedaan, was heel gezellig.
Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011