Maandag in Puerto Quito - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Maandag in Puerto Quito - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Maandag in Puerto Quito

Blijf op de hoogte en volg Annieck

12 Mei 2013 | Ecuador, Puerto Quito

's Morgens werden we wakker en het was super warm! Heel klammig.
We hadden ontbijt en daarna begon onze eerste les.
We zaten met z'n vieren in de les want Lisa ( 1 van de Nederlandse meisjes) kan al Spaans en heeft in de middag les, na ons.
Onze leraar ziet er een beetje alternatief uit, een zelfgemaakte tattoo op zijn onderarm; had hij gemaakt toen hij 13 was en volgens mij is die niet helemaal gelukt.
Maar hij is wel heel aardig.

Het was heel warm tijdens de les, na een tijdje konden we ons niet meer zo goed concentreren.
Tijdens de les kwamen er ook nog vleermuizen langs vliegen, we wilden foto's ervan maken maar toen begonnen ze weer te vliegen. Wij allemaal super bang en de leraar ( Patrick) keek ons heel raar aan en begreep het allemaal niet.

We hadden een half uurtje pauze en daarna weer aan het werk, we hebben die dag veel werkwoorden gedaan.

Daarna hadden we lunch, er wordt voor ons de hele week gekookt. Luxe!

Na de lunch kregen we een rondleiding in de tuin. Een meisje die daar werkt liet ons allemaal bomen, vruchten en planten zien. Was heel interessant, we konden ook vaak vruchten proeven en een kaneeltakje en ook had ze een blad van een plant en dat wreef ze over onze handen heen en dat voelde als een brandnetel, kregen bultjes op je hand maar het is heel goed voor je bloedcirculatie, wel waren er ontzettend veel muggen, helemaal lek geprikt daar.

Daarna gingen we ons eigen chocolade maken, ze hadden zelf al cacao noten en die moesten we warm maken en dan knapte ze daarna pellen. Toen 2 keer door een molentje om het helemaal fijn te maken, daarna in een kom met vanille suiker en melk laten opwarmen en mengen.
Het smaakte heel raar, anders dan in Nederland maar wel lekker. We aten het met banaan.

Daarna gingen we lekker niks doen, er zijn redelijk veel hangmatten hier dus dat is echt heel erg lekker.
's Avonds lekker gegeten en daarna eigenlijk direct naar bed, we eten wel later en daarna waren we heel erg moe van de dag.
Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011