Woensdag in Puerto Quito - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Woensdag in Puerto Quito - Reisverslag uit Puerto Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Woensdag in Puerto Quito

Blijf op de hoogte en volg Annieck

12 Mei 2013 | Ecuador, Puerto Quito

's Morgens hebben we ontbeten en gingen daarna direct door met een klein taxitje naar het centrum om op de bus te stappen.
Vandaag gingen we hiken, eerst kwamen we aan bij mensen thuis en het was zo armoedig maar daar liepen we snel voorbij.
De tocht was super mooi, in the middle of nowhere in het regenwoud. Onderweg zagen we wel koeien en een boer maar voor de rest niks. Het ruikt hier ook heel anders, heel lekker wel, beetje zoals in de dierentuin in de kassen waar het altijd zo warm is.
We moesten over hele gladde bruggen heen, bijna gevallen maar ging allemaal goed. We zagen kleine watervalletjes en heel veel mieren.
Gelukkig was het niet heel warm en daardoor prima te doen. Het duurde ongeveer een half uur en toen kwamen we bij een waterval, die heet ' Esmeralda' .
We hebben daar gezwommen, was zo lekker. Eerst wel koud maar daarna lekker.
Na een tijdje vroeg onze reisleider of we van de waterval af wilde springen.
De 2 Nederlandse meisjes wilde niet en gingen foto's maken.
De rest klom naar boven, eenmaal boven op durfde het Duitse meisje en de Nederlandse vrouw niet meer dus toen ging ik maar eerst. Ik dacht nou oke mietjes, ik ga wel dan ben ik daar ook meteen vanaf.
Ik sprong en terwijl ik sprong dacht ik oh my god wat doe ik in godsnaam?? Het was namelijk veel hoger dan ik dacht. Maar voordat ik het wist was in al in het water maar dat ging niet helemaal goed was ik landde op mijn kont voor het grootste deel. Deed behoorlijk veel pijn maar ik was wel heel trots dat ik het had gedaan.
Maar omdat ik pijn had durfde de andere al helemaal niet meer.
Na lang wachten gingen zij er ook vanaf.
Onze reisleider kwam later naar me toe en zei dat ze was vergeten te vertellen hoe we moesten springen waardoor je niet verkeerd terecht komt. Ja, en bedankt dat je me dat erna vertelt.
Na heel onhandig onze kleren weer aan doen gingen we terug naar lopen.
Onderweg kwam ik echt een super grote spin tegen, ik snel foto maken en toen er als een speer langs heen.
Op de brug weer bijna uitgegleden maar het ging weer goed gelukkig.
Toen we weer bij het huis kwamen gingen we een sapje zelf maken.
We gingen bamboe stokken door een grote molen halen die we zelf moesten doen, waardoor er sap in een emmer viel,een hele vieze emmer. Daarna persten we wat limoens uit en dronken we het op.
Was wel lekker alleen een vreemde nasmaak.
Terug in de bus en taxitje naar huis om te lunchen en Spaanse lessen te hebben.
Vandaag hadden we wel met z'n alle les omdat het anders niet leuk zou zijn voor het Nederlandse meisje die alleen is want die had anders die hiking tour alleen moeten doen.
De les was leuk, veel gepraat maar we waren allemaal wel heel erg moe door de hiking tour.
's Avonds lekker eten en daarna snel naar bed.

  • 21 Mei 2013 - 21:48

    Bien:

    leuk leuk
Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 29918

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 16 Januari 2016

Stage San Diego

26 April 2013 - 23 Juni 2013

Ecuador

24 September 2011 - 26 Mei 2012

Amerika 2011-2012

Landen bezocht: