Dinsdag in Cuyabeno - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Dinsdag in Cuyabeno - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Dinsdag in Cuyabeno

Blijf op de hoogte en volg Annieck

19 Mei 2013 | Ecuador, Cuyabeno

's Morgens werd ik doodmoe wakker, ging douchen was heel koud maar was lekker fris.

Na het ontbijt gingen we ons klaar maken om naar een stam te gaan.
We gingen met een kano er heen.
Eenmaal aangekomen werd ik door onze gids ( David) geschminkt als een spin met een vrucht dat rode schminkt afgeeft.
Ze geloven daar dat ze dan uit je buurt blijven.

We gingen daar ons eigen gemaakte brood maken. We moesten een veld in samen met een vrouw die daar woont. Ze liep daar op haar voeten op allemaal takken en andere pijnlijke dingen.
We kapte een boom en van de wortels gingen we brood maken. We moesten het malen en het sap eruit halen en toen werd het gebakken op een vuurtje. Het leek een beetje op een tortillia en was best lekker.
Veel hebben we eigenlijk niet gezien van het dorp zelf, alleen het brood maken.
Daarna gingen we door naar een andere stam, daar hebben we een shaman opgehaald ( een doktor van de stam).
We gingen naar een andere plek toe waar ze hun rituelen doen.
Het was een grote hut, met een hele grote kettingzaag erin, heel raar.
Er werd uitgelegd hoe iemand een shaman werd en hoe het proces gaat. Wat hij doet als hij eenmaal shaman is etc.
Hij ging bij ons nog een ritueel lied zingen en met takken achterons zwaaien, eigenlijk moest ik heel hard lachen want ik had geen idee wat hij nou aan het doen was maar ik kon het ophouden.

Daarna gingen we hem weer naar zijn stam brengen en toen naar de lodge, ondertussen regende het heel hard dus ik was wel blij dat we terug gingen.
Bij de logde had David een vogelspin vast en iedereen kon hem vasthouden/overzich heen laten lopen.
Ik durfde het niet maar David bleef maar pushen en beloofde dat hij niks zou doen.
Ik wilde eerst nog steeds niet maar toen kwam hij eraan tilde me half op en toen moest ik wel.
Het was zo eng, ik voelde hem helemaal over mijn arm lopen maar omdat de foto's mislukt waren wilde ik eigenlijk nog een keer want ik word nooit geloofd zonder foto's.
De tweede keer kwam hij helemaal tot mijn schouder, heel eng maar de foto's zijn goed!
Daarna stond ik nog een half uur te trillen en moest echt even bij komen maar ik ben wel heel blij dat het ik heb gedaan.

Na het avond eten gingen we weer opzoek naar kaaimannen. Dit keer met succes, ze hadden een kleine kaaiman en een slang gevangen. Mag eigenlijk niet maar een man in onze groep wilde dat heel erg graag en hij ging de volgende dag weg.
Ik heb de kaaiman ook vast gehouden, voelde eerst heel raar maar hij bleef gewoon heel rustig zitten.
De slang heb ik geaaid wat ook heel raar voelde.
De kaaiman werd vrijgelaten en de slang namen we me naar de lodge om daar vrij te laten omdat ze last van muizen hebben.

's Avonds in de lodge was er weer een vogelspin in de badkamer, helaas ben ik niet van mijn spinnenfobie af dus ik schrok weer heel erg!
Maar ik heb wel lekker geslapen omdat ik zo moe was.

  • 19 Mei 2013 - 12:55

    Mammmmie:

    hahahahahaha, ik moet eigenlijk hele tijd lachen om je verhalen. Ik zou er niet slapen vanwege de muizen
    xxxx

  • 23 Mei 2013 - 15:53

    Romee Van Ommeren:

    Gaaadver Annieck die spin...had ik noooooit gedaan, wat een heldendaad. Dit is trouwens As hoor, niet Romee, die zit nog in de rimboe...maar blijkbaar staat deze computer ingelogd op haar naam...
    ik geniet van je verhalen en ga snel verder lezen, wel wreed trouwens dat je je arme kleine zusje thuis laat om examen te doen en jij daar heerlijk aan het genieten bent ha ha.
Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 29900

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 16 Januari 2016

Stage San Diego

26 April 2013 - 23 Juni 2013

Ecuador

24 September 2011 - 26 Mei 2012

Amerika 2011-2012

Landen bezocht: