Maandag vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Maandag vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Maandag vrijwilligerswerk

Blijf op de hoogte en volg Annieck

07 Juni 2013 | Ecuador, Quito

's Morgens moesten we om 8 uur op school zijn dachten we, wij vroeg opstaan maar toen we aankwamen bleek dat we pas een half uur later er hoefte te zijn.
Lisa en Merette gaan naar een ander project, ik ging samen met Paul ( jongen die hier stage loopt) mee want hij liet me zien waar het is.

Eenmaal aangekomen kreeg ik even een rondleiding, het is een school en daarbij ook een creche waar ik zit.
Ze vroegen tot hoelaat ik wilde blijven, wat ik raar vond want het zou eigenlijk van 8 tot 4 gezegd maar hier is het normaal van 8 tot 2. Ik vond het allang prima.

Ik heb even binnen met wat kinderen gespeeld, er zijn ongeveer 12 kinderen en 2 begeleiders, soms komt er iemand binnen lopen om ook te helpen.
Na een tijdje vroegen ze of ik naar buiten ging met 5 oudere kinderen, uiteindelijk heb ik daar iets van 5 uur buiten gezeten.
Die kinderen waren alleen maar aan het ruzie maken, elkaar knijpen en stenen gooien.
Maar het was wel lekker weer dus heb gewoon in de zon gezeten de hele tijd.
Daarna was het etenstijd. Ik heb een heel lief jongetje eten gegeven en toen het bijna op was viel die in slaap.
1 kindje was jarig, er werd voor hem gezongen en hij kreeg een hele grote taart.
Nadat iedereen klaar was met zingen duwde een ander kind zijn gezicht in de taart, was volgens mij de enige die dat grappig vond.
Ze hebben eigenlijk niet veel tegen me gepraat, het enige wat ze gevraagd hebben is waar ik vandaan kom, hoe oud ik ben en hoeveel kinderen ik heb, ik antwoordde met geen kinderen.
De vrouw die dat vroeg was zelf 27 en had al 5 kinderen waarvan er 3 al vrij oud, denk een jaar of 7/8.
Ze vroeg wanneer ik kinderen wilde, ik vertelde dat ik het niet wist maar dat ik daar nog even niet aan moet denken. Ze keek me aan alsof ik gek ben omdat het hier normaal is om jong kinderen te krijgen.
Daarna ging ik naar huis.

Ik heb 's middags niet heel veel gedaan, alleen mijn was weggebracht naar de wasserette en de supermarkt.

's Avonds ging ik een film kijken op de computer.
Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 29904

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 16 Januari 2016

Stage San Diego

26 April 2013 - 23 Juni 2013

Ecuador

24 September 2011 - 26 Mei 2012

Amerika 2011-2012

Landen bezocht: