Woensdag vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Woensdag vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Woensdag vrijwilligerswerk

Blijf op de hoogte en volg Annieck

07 Juni 2013 | Ecuador, Quito

's Morgens moesten we vroeg weg, we moeten met de bus ongeveer een half uur, ligt aan het verkeer.
Toen we er waren kreeg ik eerst een rondleiding en daarna kon ik kiezen welke klas ik wilde.
Ik heb voor groep 1 gekozen, was heel lief want toen ik de klas in liep kwamen heel veel kinderen op me af en knuffelde me.
We hebben eerst de kinderen laten spelen en daarna gingen ze naar buiten om te spelen.
Daarna gingen we tv kijken, het was een disney programma dus ik begreep het een beetje.
Daarna gingen ze lunchen, we moeten dan helpen met eten.
Daarna moesten we alles afwassen, heel veel werk.

De kinderen gingen naar boven om te slapen 's middags, ik viel ook in slaap op de bank, was zo lekker.
De kinderen sliepen nog en wij gingen met de mensen die daar werken lunchen.

De creche (Villa Ticca) is voor kinderen met hele arme ouders, kinderen kunnen hier komen anders hadden ze alleen thuis moeten blijven of mee moeten gaan met hun ouders naar het werk, het is wel duidelijk dat ze arm zijn, niet qua kleding want die zien er goed uit en soms krijgen ze ook wat van Villa Ticca mar het gaat dan vooral om de tanden.
Sommige missen tanden of zijn helemaal bruin en afgebrokkeld.
Wij denken ook dat het komt omdat mensen hier veel suiker eten.
Ook stinken sommige kinderen heel erg, heel zielig.

In de tussen tijd kwamen er oud-leerlingen en sommige zijn kinderen van vrouwen die daar werken naar Villa Ticca, ze krijgen wat te eten en daarna gaan ze dansen of spelen op het pleintje.
Heel zielig want 1 meisje is nog heel jong, volgens mij 5/6 jaar maar ze heeft kanker. Ze mist bijna al haar tanden en heeft heel kort haar maar dat is niet goed te zien want ze draagt een muts.
Ons werd verteld dat al de chemokuren niet goed aanslaan en dat ze net zijn begonnen met bestralingen. In Ecuador is medische hulp gratis dus dat is wel heel fijn.
Na de lunch gingen we weer afwassen en toen werden ook de kinderen wakker,we hebben bij wie het nodig was het haar weer mooi gemaakt en toen werden ze opgehaald door hun ouders.

Rond 5 uur waren we weer thuis, ' s avonds hebben we niks gedaan.
Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 53
Totaal aantal bezoekers 29908

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 16 Januari 2016

Stage San Diego

26 April 2013 - 23 Juni 2013

Ecuador

24 September 2011 - 26 Mei 2012

Amerika 2011-2012

Landen bezocht: