TelefériQo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu TelefériQo - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

TelefériQo

Blijf op de hoogte en volg Annieck

05 Mei 2013 | Ecuador, Quito

Vandaag is er een vrije dag in Ecuador, ' Dag van de Arbeid' dus geen school!
's Morgens wilde we vroeg weg naar naar de TelefériQo. Dat is een gondel die helemaal nar boven gaat en dan heb je uitzicht over heel Quito.

Maar de leiding van het water was kapot gegaan en het water spoot echt eruit, langs de muur.
Ik rende naar iemand toe die hier werkt, die kwam er heel rustig aanlopen en keek heel rustig, alsof het heel normaal was.

Na lang wachten besloten we maar om bij een Duits meisje te douchen maar die heeft ijs en ijskoud water.

Het water was echt superkoud; ik stond onder de douche en eerst 1 been, dan het andere, even later mijn armen en dan heel snel mijn hoofd. Na heel kort douchen was ik weer helemaal wakker.

We wilde met een taxi naar de TelefériQo gaan maar er waren haast geen taxi's en die wel gingen waren heel duur dus iemand die hier werk heeft ons weggebracht in een heel oud busje, viel van ellende bijna uitelkaar.
Op een gegeven moment moesten we eruit omdat het steil begon te worden en de bus het niet meer trok.
Met de bus gingen we verder omhoog. Boven was een kleine kermis, we hebben daar wat kleins gegeten, daarna liepen we naar de gondel.
Was een rij van hier tot Zwitserland ongeveer want er was maar 1 kassa open op een vrije dag en een toeriste plek, heel handig.

Na lang wachten konden we de gondel in, het ging vrij snel. We hadden redelijk uitzicht maar het begon dicht te trekken.
Eenmaal boven hebben we snel wat foto's gemaakt, net op tijd want het begon te regenen.
We wilde naar een iets hoger plek zodat het uitzicht beter werd maar daar hagelde het.
Ik dacht dat het weer wel goed was dus ik had een korte broek aan met slippers, niet heel handig achteraf.
Omdat we ook heel hoog waren, werd ik helemaal licht in mijn hoofd en de lucht was heel ijl.
We zijn binnen wat gaan eten en wat drinken.

Sommige van ons zijn nog naar buiten gegaan voor wat foto's maar ik ben binnen gebleven, was niks te zien buiten door de wolken.

Na een tijdje besloten we weer naar beneden te gaan, veel Ecuadoranen keken me echt aan alsof ik gek was,zijn waren helemaal ingepakt met kleren,sjaals en mutsen en ik liep daar blote benen en slippers.

Eenmaal beneden werden we opgehaald met een busje die bracht ons bijna thuis, ideaal want het was niet gestopt met regenen.

's Avonds ben ik samen met een Amerikaan die ook zit en een Duits meisje die hier werkt uitgegaan.
Van 8 tot 10 was het gratis drinken voor vrouwen. Heel fijn!
Wij moesten een andere ingang in dan mannen, achteraf bleek dat we gescheiden waren tot 10 uur dus die Amerikaan heeft in z'n eentje boven tussen allemaal mensen van hier gezeten.

Na 10 was iedereen wel weer samen, heb het heel leuk maar ben niet heel lang gebleven want de volgende dag weer vroeg naar school.
Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 29811

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 16 Januari 2016

Stage San Diego

26 April 2013 - 23 Juni 2013

Ecuador

24 September 2011 - 26 Mei 2012

Amerika 2011-2012

Landen bezocht: