Donderdag in Cuyabeno - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Donderdag in Cuyabeno - Reisverslag uit Cuyabeno, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Donderdag in Cuyabeno

Blijf op de hoogte en volg Annieck

19 Mei 2013 | Ecuador, Cuyabeno

' s Morgens stonden we heel vroeg op, het was nog donker om vogels te zien.
Het regende een beetje, dus in het begin zagen we niet heel veel maar toen het ophield wel! We hebben een hele grote slang gezien.
Veel vogels weet ik niet meer hoe ze heten maar het waren wel hele mooie, met veel kleuren en soms waren ze ook heel groot. Overal zagen we trouwens apen, grote en kleine en soms een luiaard.

Na het ontbijt werden we met de kano ergens naar toegebracht en toen was de bedoeling om zelf naar de lodge terug te pendelen.
Pendelen zelf vind ik echt niet leuk en achter me zat een Duitse vrouw, die een dag eerder is aangekomen. Ze was echt vreselijk, deed zelf niks en zat iedereen te commanderen en te vertellen dat we moesten pendelen, ze zat achter me en werd he-le-maal gek van haar.

Maar het was wel heel mooi, we konden varen op hele kleine riviertjes en omdat we geen motor hadden die lawaai maakte konden we heel veel apen van heel dichtbij zien, was zo mooi. We zagen ze slingeren, eten en in bomen klimmen.
Ook kwamen we op hele grote meren uit, het was zo stil, alleen maar geluiden van de jungle. Was heel mooi!!

We zagen ook nog een phink dolphine, ik kon er niet echt foto's van maken want we zagen alleen zijn rug maar het was heel leuk om te zien, telkens kwam hij weer even boven.

Toen we eindelijk na 5 uur pendelen aankwamen gingen we lunchen, ik had helemaal het gevoel dat ik nog op een boot zat tijdens de lunch.

Daarna ging ik weer in de hangmat liggen slapen om vervolgens om half 5 weer te zwemmen. Dit was het mooier dan de vorige keer want de lucht was helemaal rood en roze,ook was het weer heel lekker. We hebben veel mooie foto's kunnen maken.
David hebben we na een tijdje met kleren en al in het water geduwd omdat hij erons ook telkens in gooide.
Hij kwam heel hard achter me aanzwemmen en duwde me vervolgens iets van 10 keer onderwater.

Daarna gingen we op zoek naar kaaimannen, eerst vonden we niks en wilde terug gaan maar we zagen een andere groep bij een kaaiman van 4 meter!
We zijn er vrij lang gebleven en veel foto's gemaakt, hij was zo groot!
David was helemaal gelukkig omdat dit vrij bijzonder is.

Na het eten ben ik vroeg gaan slapen, was heel erg moe.
Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 29902

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 16 Januari 2016

Stage San Diego

26 April 2013 - 23 Juni 2013

Ecuador

24 September 2011 - 26 Mei 2012

Amerika 2011-2012

Landen bezocht: