Zaterdag Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Zaterdag Baños - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Zaterdag Baños

Blijf op de hoogte en volg Annieck

11 Juli 2013 | Ecuador, Baños

's Morgens gingen we vrij vroeg weg met de bus naar Baños.
In de bus zat ik naast een meisje uit Mexico, ik heb heel veel met haar gepraat, was erg gezellig.

In de bus was het bloedheet, na een tijdje trok ik het echt niet meer, ik bleef maar heel stil zitten zodat ik me niet heel veel hoefde te bewegen. Na een tijdje had iemand gelukkig 1 raam open gezet, werd niet heel koel maar het scheelde wel erg veel.

Toen we aan kwamen gingen we opzoek naar een hostel, het Mexicaanse meisje ging mee maar ging vervolgens weg omdat onze hostel geen wifi had.

Daarna gingen we een beetje door het dorpje lopen, het is heel schattig en klein.
In het midden van het stadje is een hele mooie kerk en daarvoor een parkje.
Daar in de buurt gingen we snel even lunchen want we wilden naar de baden toe, de baden zijn er bekend in Baños want het zijn natuurlijke baden, sommige zijn ijskoud maar ook paar de heel erg warm zijn en ook met een normale temperatuur.
Maar toen we aan kwamen ging het dicht, gelukkig ging het 's avonds nog open.

We gingen in een parkje liggen in de zon, was erg lekker maar we werden de hele tijd lastig gevallen door een oude man die van alles zei in het Spaans.
De baden zijn we als eerste in gegaan, we moesten een bad muts dragen.
Als eerst zijn we de hele warme in gegaan, die was zo ongelofelijk warm dat alles tintelde.
De ene met de lekkerste temperatuur was bom vol met mensen, erg vies maar ik ben er wel in gegaan, heel even dan.
Het ijskoude water was bijna leeg, ik ben er helemaal doorheen gegaan maar het was wel moeilijk, ijs en ijskoud was het.
De andere wilde weer in het bad met lekkerste temperatuur maar die vond ik zo vies dat ik alleen mijn voeten erin heb gedaan, we kwamen aan de praat met 2 jongens uit Israël, was gezellig.
Daarna gingen we ergens eten, we hadden gepland om de Engelse jongen te zien uit Montanita ( Eliot).
Maar eerst gingen we nog met een bus naar berg om naar een oude vulkaan te zien.
In de bus ging een Ecuadoriaans gezin met ons praten en het was heel gezellig, ze nodigden ons uit om bij hun te komen want zij wonen ook in Quito.
De zoon moest alles vertalen want hij is de enige die Engels kon.
Op de berg zagen we in het begin niks want het was te mistig, later trok het open. De vulkaan konden we niet zien maar we hadden wel erg mooi uitzicht op Baños, de lichten waren zo mooi!
Daarna was er op de berg een stel jongens die grappen aan het maken waren, daar keek iedereen naar. Was opzich wel leuk.
Daarna gingen we terug naar Baños, we waren heel even in een club geweest en toen gingen we terug naar het hostel om andere kleren aan te doen maar ik ben daar gebleven want ik voelde niet zo lekker.
Merette en Lisa zijn wel gedaan, heel toevalig zijn ze Eliot toch nog tegen gekomen.
Annieck

Actief sinds 31 Aug. 2011
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 29871

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2015 - 16 Januari 2016

Stage San Diego

26 April 2013 - 23 Juni 2013

Ecuador

24 September 2011 - 26 Mei 2012

Amerika 2011-2012

Landen bezocht: