Zondag naar de evenaar - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu Zondag naar de evenaar - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annieck Grobben - WaarBenJij.nu

Zondag naar de evenaar

16 Juli 2013 | Ecuador, Quito

We gingen rond 12 uur weg. We vroegen de weg en een vrouw uit Venezuela vertelde ons precies waar we moesten staan wachten, we hebben daar ongeveer een half uur gestaan maar geen bus die wij moesten hebben naar de evenaar.

We vroegen aan een andere familie de weg en die vertelde dat we helemaal verkeerd waren, we moesten eerst met een trollie en dan kwamen we uit op een station en vandaar konden we een rechtstreekse bus naar de evenaar krijgen, zo gezegd zo gedaan.

De bus duurde ongeveer een uurtje en het koste 15 cent!!

Bij de evenaar aangekomen, gingen we het 'park' in. Het is een soort dorpje bij de evenaar gebouwd, heel toeristisch met allemaal souvenir winkels en restaWeurantjes.
We gingen eerst wat lunchen. De lunch was niet heel geweldig. We dachten een lekker broodje met veel kaas maar eigenlijk was het gewoon een slappe tosti met 1 plakje kaas.
We zaten buiten en toen kwamen er Ecuadorianen aan en gingen allemaal foto's van ons maken, heel raar.

We liepen naar de evenaar. Er was een grote rode lijn en er stond een groot gebouw.
Er stond ook een bordje met daarop dat we precies op de evenaar zijn.
Op zich was er niet heel veel te zien daar maar het was wel heel erg leuk om daar te zijn.
In het dorpje was een pleintje waar een band aan het optreden was, heel veel mensen waren er, iedereen was aan het dansen, was erg leuk om te zien.

Aan het einde van de middag zijn we weg gegaan naar een ander punt om proefjes te doen, zoals water door een putje te laten lopen en iets met een ei maar we waren iets te laat en het was al dicht, we konden er nog wel doorheen lopen en zien bij een andere groep maar zelf konden we het niet meer doen, helaas.

We gingen terug met de bus, het was heel druk maar gelukkig konden we zitten.
's Avonds hebben we niks meer gedaan, we kwamen ook vrij laat weer terug in Quito.